Hossein Rahmanifar og hans 16-årige søn har brug for din hjælp!
Hossein Rahmanifar og hans søn flygtede fra Iran til Danmark for 7 år siden, hvor de søgte asyl for at undgå forfølgelse fra det iranske regime.
Hossein er ivrig efter at tale imod og kritisere det iranske regime, mens han bor i Danmark. Han er meget politisk aktiv og taler ofte foran den iranske ambassade her i Danmark som en form for protest. Nedenfor er et uddrag fra en af hans taler, hvor han henvender sig direkte til Ali Khamenei, Irans øverste leder.
“I dag taler jeg for de fleste mennesker, der elsker Iran. Disse ord er kun til Khamenei. Måske kunne du dræbe Mahsa, Neda og Khoda Noor. Måske kan du dræbe Tomaj. Men du skal vide, at tusindvis af Mahsas, Nedas og Tomajs er født, og det ved du, og det kan du se, og du skal vide, Khamenei, den gale mand, at der ikke er nogen udvej i dit dumme sind. Du bliver nødt til at se dine kriminelle gerninger i øjnene meget snart, og tiden nærmer sig. Død over Khamenei.”
I de sidste 7 år har Hossein boet sammen med og passet sin søn i Danmark og forsøgt at skabe et tilfredsstillende liv sammen. Hans søn er nu 16 år gammel og har tilbragt sin barndom og opvækst her. Han betragter naturligvis Danmark som sit hjem og identificerer sig med kulturen, normerne og sproget. Han føler ikke den samme tilknytning til Iran og ønsker heller ikke at fortsætte sit liv der. Han deler sin fars overbevisning om det iranske regime og mener, at de begår forbrydelser. Derfor har han også været aktiv i at hjælpe sin far med at udføre sine politiske aktiviteter.

Det iranske regime har allerede dømt Hossein til 91 piskeslag og 6 års fængsel. Hvis Hossein og hans søn vender tilbage til Iran, er der ingen tvivl om, at det iranske regime vil fuldbyrde denne dom over Hossein. Det er sandsynligt, at Hosseins søn også ville blive udsat for en lignende behandling.
Ifølge Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, artikel 3:
»Ingen må underkastes tortur eller umenneskelig eller nedværdigende behandling eller straf.«
I øjeblikket er Hossein og hans søn i fare for at blive deporteret. Mens Hossein og hans advokater har fremlagt sagen om, at hans dom fra det iranske regime er bevis på overtrædelsen af ovennævnte artikel, har den danske stat nægtet så meget som at se på dokumentet.
Vi værdsætter retten til at protestere, ytringsfrihed og religiøs sikkerhed og mener ikke, at nogen bør udsættes for tortur for disse handlinger. Vi beder om din hjælp til at opfordre den danske stat til ikke at være medskyldig i Hossein og hans søns forestående forfølgelse.
Hold dig opdateret
Abonnér på vores nyhedsbrev
Følg med i vores FairFremtids arbejde gennem vores digitale nyhedsbrev. Det er helt gratis, og du kan til hver end tid afmelde det igen.
"*" indikerer påkrævede felter
